Naming
Dacă ar fi să parafrazăm celebra replică din „Romeo şi Julieta”- „Ce este un nume? Acela pe care-l numim un trandafir/ Cu oricare alt nume ar mirosi la fel de dulce” (What’s in a name? that which we call a rose/ By any other name would smell as sweet.), când vine vorba de numele unui brand (produs/serviciu/companie etc), situaţia stă cu totul altfel. Chiar dacă ar fi vorba despre acelaşi lucru, sub un alt nume, un brand poate să cunoască succesul sau falimentul. Asta nu înseamnă că numele decide soarta sa, ci că numele este o componentă de bază în evoluţia sa. De altfel, face parte din fundamentul întregii construcţii şi este important pentru că, de fapt, el sintetizează tot ce are mai important brandul de comunicat şi de oferit. Iar ceilalţi trebuie să „înţeleagă” asta prin simpla lui rostire/auzire. Trebuie să provoace emoţie, ataşament faţă de brand, plăcere, bucurie, atracţie, notorietate, cu alte cuvinte, să fie remarcabil şi memorabil.
Citește continuarea aici