(prima parte – din patru)

Am mentionat intr-o alta postare o problema pe care am primit-o in loc de plugusor la inceput de an si care inca nu si-a gasit rezolvarea. De aceea, ma simt datoare fata de nervii mei facuti franjuri la ambele capete sa va povestesc despre ce este vorba si cum au decurs (si decurg) „ostilitatile”.

Unde locuiesc eu, la marginea unui oras romanesc, dar nu in afara lui, nu este disponibil Internetul pe cablu. Adica este, dar nu pentru mine – cand am solicitat acest serviciu anul trecut la Romtelecom, mi s-a spus ca desi exista cablu chiar in fata casei, nu este posibil sa beneficiez de el pentru ca este nevoie de… „aprobari si e complicat”. „Si ne pare rau”. Cum parerile de rau ale angajatilor ex-Romtelecom nu imi asigura conexiune la Internet, am fost nevoita sa raman la varianta mai scumpa si mai proasta: tehnologia CDMA, care de la 1 ianuarie nu mai e nici ea. Adica Telekom nu mai are licenta pentru asa ceva. Am primit aceasta veste printr-o scrisoare, la sfarsitul anului trecut.

Cei de la fostul Romtelecom, actual Telekom, s-au obosit sa ne scrie un mesaj in care ne solicitau sa-i sunam la 0800800158 daca dorim ca in schimbuul defunctei tehnologii sa beneficiem de cea 3G in aceleasi conditii contractuale. M-am conformat, am sunat si am stat de vorba cu o persoana de sex feminin… daca stau bine sa ma gandesc, e posibil totusi sa fi vorbit cu femeia de serviciu sau poate cu ultima pila anagajata, numai asa se explica faptul ca am avut o convorbire stupida, bazata pe prea multe intrebari din partea mea si pe prea putine raspunsuri coerente din partea cealalta. O convorbire fantoma, cum aveam sa aflu astazi. In urma ei, am fost sfatuita sa astept echipa Telekom sa vina si sa-mi inlocuiasca modemul si asta pana de Anul Nou. Deci eu nu mai trebuia decat sa astept…

Cum insa aveam dubii serioase in legatura cu capacitatea de rationa a interlocutoarei mele, imediat dupa revelion am reluat epopeea apelurilor. Vineri, sambata si astazi (luni, 5 ianuarie) am sunat la 0800800158 intr-o veselie, fara sa imi raspunda cineva, acompaniata doar de o melodie zaltata si fara de sfarsit, dar greu de suportat, precum si de vocea robotului care ma asigura ca „apelul dumneavoastra este foarte important pentru noi”. Vazand ca nu se mai poate sa mai vorbesc la telefon cu nicio fiinta umana din tabara „adversa”, ma deplasez la fosta locatie Romtelecom din oras, actuala „Partener Telekom”. De aici mi se spune ca degeaba am venit la ei, ca sa astept sa-mi soseasca modemul acasa, prin posta???????. La insistenta mea sunt expediata rapid cu mentiunea ca sa sun si la 1234. Iar de aici incepe o alta istorie.

Dupa ce am apasat 7-8 butoane, la sfatului robotului, nu de capul meu si am introdus si CNP-ul titularului de contract, am auzit iar…. exact! muzica mea favorita, intrerupta doar de sfatoasa voce, tot a robotului, ca sa astept. Si am asteptat. Mai bine de 20 de minute pana cand a raspuns, in sfarsit, un operator. Un om adevarat. Viu! A fost cea mai emotionanta senzatie a zilei! Ii spun frumos ce mi se intampla si-i implor patetic ajutorul. De 5 zile nu am Internet si chiar voiam sa stiu daca asteptarea asta a mea este justificata. Operatorul cu voce feminina s-a grabit insa sa ma asigure ca nu tine de ea, dar ca ma transfera la departamentul tehnic… geamatul meu prelung de disperare nu este indulcit decat de… muzica. Tot aia!

Dupa alte 10 minute, imi raspunde alta vocea blonda. Reiau povestea. Ma intreb cu voce tare daca nu sunt cumva la „camera ascunsa” si ma uit cu atentie in jur. Domnita ma asigura ca… inca nu am ajuns la departamentul tehnic, dar ca ma transfera ea. Nu imi vine sa cred!!! Dupa alte minute bune, in care cred ca aiurez din moment ce am senzatia ca incepe sa-mi placa muzica aia, raspunde un domn de la tehnic care ma asigura ca NU am nicio cerere inregistrata. Practic, ca nu am sunat deloc, ca la ei nu s-a inregistrat nimic. Imi vine sa turbez. Ma intreb retoric si tot cu voce tare, de ce naiba se cheltuie milioane de euro cu reclame de…, in timp ce serviciul oferit prastie. Nenea de la tehnic nu are (evident!) raspuns la asta, in schimb imi spune sa sun IAR la 0800800158. NU! Refuz categoric, ii spun ca este peste puterea mea de rezistenta si ca nu pot sa accept asa ceva. Sa-mi dea un sef, sa-mi dea pe oricine capabil sa rezolve situatia, dar sa nu-mi inchida si sa fiu nevoita sa iau de la capat toata porcaria. Ei, in acest caz, mi-a facut chiar el transferul si am asteptat numai 10 minute pana cand mi-a raspuns o alta voce feminina.

Cu ultimele puteri ii povestesc si ei ce problema am, implorand-o penibil (ca mai aveam putin si cadeam si in genunchi) sa ma ajute. Am intrebat-o de cateva ori daca e sigura ca mi-a facut acea cerere si am cersit sa stiu ce mai trebuie sa fac pentru ca binecuvantatul serviciu de Internet (incep sa cred ca pentru telekomisti este o taina de nepatruns) sa revina cat de curand in casa mea. M-a asigurat ca in maxim 3 zile ne va suna cineva de la ei si ca ce trebuie sa fac acum este… sa astept! Recunosc ca imi suna cunoscut, si totusi ma incapatanez (iar) sa astept, crezandu-i pe oameni pe cuvant cand zic ca isi fac treaba pentru care ii platesc si eu in calitate de client.

Astfel, dupa cele mai lungi si tensionate 45 de minute din ultimul timp, am inchis telefonul tremurand de nervi, dar cu privirile-mi tematoare atintite spre un viitor on-line. De-abia acum imi dau seama ca in reclama, Telekom nu a promis decat „experiente impreuna”, dar nu a zis nimic despre ce fel de experiente e vorba, bune sau nasoale, de unde trag concluzia ca ce mi se intampla este in perfecta concordanta cu sloganul siclamiu.

Acum sunt cu rabdarea in carantina. Promit sa va tin la curent cu desfasurarea evenimentelor. Se anunta o telenovela de prima mana. Pacat ca nu o pot savura cum se cuvine, avand in vedere ca, din pacate, am un oaresce rol in ea.

Va urma!

PS: Din pacate, in cartierul meu, nici concurenta nu are oferte sau servicii mai bune si dau un singur exemplu: un furnizor mi-a propus sa inchei un contract pentru Internet pe cablu, urmand sa aflu ulterior cat am de platit pentru lucrarile de aducere, in acest caz, a cablului pana la mine. Iar daca aceste costuri ar fi fost cumva prea mari, sa reziliez contractul (nu mi s-a specificat insa cine plateste in acest caz penalizarile, dar se subintelege ca tot eu, asa ca multumesc, nu).

PPS: am reusit sa public acest articol folosind Internetul altcuiva

28 COMENTARII

  1. Asta imi aduce aminte de experienta mea la inceputuri cu RCS-RDS.
    In ce cartier stai? Sper sa se rezolve pana la urma pentru ca altfel nici nu as sti sa-ti spun la cine sa apelezi. Poate la OPC.

  2. Like-ul e fiindcă-mi place CUM povesteşti, nu fiindcă-mi place CE povesteşti.

    Ce să spun? BAFTĂ, să se rezolve cât mai curând! (Se pare că-n ţara asta prea multe sunt la noroc şi prea puţine au de-a face cu raţiunea.)

  3. trebuie sa ai nervi de otel cu ex-romtelecom. Am patito personal tot pentru internet. Si eu tot intr-o zona cu semnal oarecum zero stau si a trebuit sa insist cam o saptamana ca intr-un final in 3 zile sa se rezolve. Bineinteles dupa doua emailuri trimise.

  4. Asa se întampla si la noi (în Germania) cu Vodafone, cu serviciul de Radio-Televiziune si, mai nou, cu cei de la Energie Electrica. Numai roboti care te poarta la alti roboti, muzica, zeci de minute de asteptare si, când ajungi sa dai de o persoana la telefon, îti spune ca nu e de competenta lor.
    Eu nu vorbesc germana, asa ca orice tentiva de a rezolva ceva cu aceste companii se transforma în „misiune imposibila”.
    La un moment dat, am descoperit un truc: robotul ma întreba, raspundeam în limba româna sau îi scapam una d’aia printre dinti si, dupa câteva „convorbiri” cu robotul care se lamenta mereu ca nu întelege, ma pasa unui operator. Nu stiu cum este în România, dar am rezolvat macar sa ajung la operator înainte de a pierde total rabdarea.
    Trist oricum, pentru ca da… noi îi platim, iar pretul platit este enorm comparând cu prestatiile si calitatea serviciilor primite în schimb.
    Bafta ! Sper sa rezolvi curând problema.

    • multumesc mult! am uitat sa mentionez ca daca vreau sa vorbesc direct cu un operator mi s-a spus ca pot sa sun la un numar taxabil cu 2 euro pe apel… deci daca platim si mai mult, se poate… bine, asta nu garanteaza ca nu voi primi acelasi raspuns cu „nu e de competenta mea… „.
      se pare ca sistemul este acelasi in lume si cum ai nevoie de serviciile lor, strangi din dinti si rabzi… o mare porcarie

  5. Cred ca mizeaza pe faptul ca omul isi pierde rabdarea si renunta sa isi mai ceara drepturile, daca il streseaza destul cu muzica aia, cu asteptarea si cu aruncatul de la un operator la altul. Asa e si la firma de gaze, si la alte firme ce se milostivesc sa ne dea internet…

  6. Eu sunt convinsa ca vor rezolva… probabil in 3 saptamani …nu in trei zile, dar din pacate nu ai optiune..imi pare rau si iti doresc multa rabdare. Astept urmatoarele episoade cu sufletul la gura 🙂

  7. Zic sa faci o plangere si la OPC… Inainte dr asts asigura-te ca ai numere de inregistrare.. Acte si tot ce ti-ar mai folosi. Ai sa ramai surprinsa… Eu chiar am facut-o cu o tableta de copii ..pe care producatorul nu voia sa o repare pe motiv de neglijenta in utilizare…am sesizat Opc ul si e drept ca au trecut 30 zile… Dar s-a intamplat!! Mai ales ca ai contract… Si da-le un mail, doua si tv-urilor dr stiri… Sa fie… Asa fac astia toti… Indiferent de nume..

  8. Crisule, keep calm! In Londra la fel! In zona unde stam noi (partea de nord) 3 luni nu ne-au mers telefoanele mobile din cauza retelei etc Telefoane, nervi si frustrari maxime! Crede-ma cam la fel peste tot! Noi sa fim sanatosi! Iti tin pumnii tare-tare-tare! Te pupppppppp

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here