Carbocit

 „Pierdut simt al umorului. Il declar nul” mi-am zis indata ce am vazut reclama la Carbocit. M-am chinuit putin sa citesc textul: „Taiem gazele. Definitiv” scris cu litere de tipar desenate astfel incat sa imite literele chirilice… Ha, v-ati prins? Ingenios, nu? Sa fim seriosi. Este un apropo deplasat, lipsit de noima, care nu face decat sa creeze o imagine negativa produsului farmaceutic. Ca pana la urma, o fi limba noastra modesta, dar si asa, ce are… cu prefectura?

Adevarul este ca ma ingrozesc ori de cate ori, in numele originalitatii si din dorinta de a iesi in evidenta sau de a soca publicul pentru a-i atrage atentia, apar pe piata reclame care contin cuvinte inventate sau care „parafrazeaza” situatii serioase la nivel socio-economic si politic. Rezultatul este unul patetic si hilar si desi aceste creatii au in spate echipe de specialisti, ele totusi ajung la marele public in aceste forme de un prost-gust evident, incat nu pot sa nu ma intreb daca de dragul diferentierii merita sacrificat totul: bunul simt, limba romana si, in ultima instanta, chiar imaginea si prestigiul produsului sau serviciului respectiv. Dar si al profesionalismului specialistilor de care vorbeam. Iar cand firmele mama sunt corporatii interationale cu reguli riguroase si cu numeroase niveluri de aprobari inaintea BT-ului (bun de tipar), cu atat mai mare este nedumerirea mea. Sau poate ca, dimpotriva, am eu o intelegere limitata si, in realitate, farmaciile deja sunt supra-aglomerate de oameni dornici de a fi partasi puterii de a taia ceva atat de important cum sunt… gazele. Alea personale, cred ca ati inteles bine, da?

1 COMENTARIU

  1. 🙂 Acu ceva timp am intrat într-un call-center. Unde am auzit următoarele:
    Operatoarea.
    – Doamnă acum două săptămâni mi-aţi spus să revin azi pentru că atunci trăgeaţi gaze!
    Evident convorbirea s-a întrerupt în timp ce toată sala râdea în hohote!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

Sunt de acord