blogging

Blogosfera este o lume la fel de mare si variata precum cea reala. Gasim aici de la adolescenti de 12-13 ani, pana la veterani ai scrisului, aflati in a sasea sau a saptea decada de viata. Dar daca in interactiunea reala, prima data il „cunosti” pe interlocutor prin semnalmentele sale exterioare si tinzi sa-l clasifici automat in functie de varsta, imbracaminte si aspect fizic, in lumea blogosferei toate acestea nu exista. Primele impresii se cladesc dincolo de cum ar putea arata omul din spatele tastaturii. Primele impresii se construiesc pe marginea gandurilor sale sincer impartasite blogului, pe marginea articolelor sau a comentariilor sale. Afli ce crede si cum gandeste cineva inainte de a-i stii numele sau sexul. De fapt esti mai aproape de a-l cunoaste pe acel om decat oricand, in ciuda faptului ca nu l-ai vazut sau nu i-ai auzit vocea niciodata. Poate de aceea, cand ajungi sa te intalnesti in realitate cu bloggeri pe care ii „stii” din blogsfera si pe care ii citesti, nu de putine ori imaginea lor exterioara este total diferita de imaginea pe care scrierile lor o creeaza. Iar aceasta discrepanta nu face decat sa confirme cat de false pot fi primele impresii in afara blogosferei.

De aceea noua insine ne este necesar bloggingul. Ne este necesar pentru a ne cunoaste pe noi insine (cum s-a mai spus, este un jurnal public, scris cu sinceritatea unui jurnal si cu atentia acordata publicului), pentru a ne sustine parerile si opiniile „cu voce tare”, dar si pentru a-i cunoaste pe ceilalti dincolo de aparente, cu posibilitatea de a interactiona cu ei pe domenii de interes, in cadrul retelelor si platformelor specializate.

Asta la nivel personal. La nivel profesional, blogul este organismul viu, activ si interactiv care da consistenta afacerii tale. Nu conteaza din ce domeniu este produsul/serviciul tau, viata acestuia in on-line depinde in mare masura de consistenta pe care i-o oferi aici. O pagina web cu un continut static, neimprospatat mult timp, are aceeasi valoare ca o carte de vizita ratacita prin buzunarele clientilor. Este la fel de prafuita si greu de gasit. Daca insa acestei pagini i se ataseaza un blog, situatia se schimba radical, cu eforturi minime. Un blog ofera consistenta si informatii concrete, la obiect, sub forme variate si atractive. Dar face mai mult decat atat. Dezvolta subiecte adiacente si creative pornind de la produsul sau serviciul respectiv, aduce un plus de cunoastere categoriei generale din care face parte sau un plus de valoare prin dezvaluirea unor „secrete”, istorioare sau trucuri din domeniu. Daca ii adaugam si partea de socializare (comentarii si legaturile cu retelele de socializare), plus atentia unui specialist in optimizare SEO, atunci avem un organism dinamic si interesant care va atrage cu siguranta atentia asupra afacerii pe marginea careia a luat nastere. Este, de altfel, ceea ce vedem la multe branduri cunoscute. Isi adapteaza paginile web oficiale, facandu-le mult mai accesibile si prietenoase, folosind teme cu interfata si functii asemenatoare celor pe care blogurile le folosesc sau dezvolta bloguri si sub-pagini axate pe aceste criterii.

Exista si un nivel personal profesionalizat. Vorbesc, bineinteles, de blogurile create pe domenii proprii. Ele presupun o mai mare bataie de cap (gazduire, optimizare, teme premium – toate platite), dar produsul final este unul complet. Un astfel de blog este necesar fie daca ai ajuns la un anumit nivel si blogul a devenit o sursa de castig si un valoros instrument de construire a brandului personal, fie daca esti o persoana publica a carei imagine necesita ingrijiri speciale, fiind tributara si prezentei tale in on-line, acolo unde, de altfel, se afla si publicul.

Bazat pe interactiune si comunicare, blogul creeaza identitati sincere si solide, atat la nivel personal, cat si la nivel profesional.

5 COMENTARII

  1. DESI NU PREA STIU CU CE SE MANANCA, IMI DAU SEAMA CA ESTE CEVA BENEFIC SI PENTRU CEL CARE SCRIE SI PENTRU CEL CARE CITESTE. BRAVO, MULT SUCCES IN CONTINUARE!

  2. blogul meu a pornit ca un jurnal pe care nu l-am avut si-l vroiam . in timp s-a modelat , dar nu mi-e rusine de ceea ce contine si pot spune ca ma reprezinta asa cum este. Imi e necesar pentru ca pot comunica tot ceea ce vreau fara a fi intrerupt ! 😀

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

Sunt de acord