Majoritatea bloggerilor vor trafic. Cu orice pret. Cat mai mult, atat de mult incat sa stea sa pice serverele de asa aglomeratie. Insa, evident, nu toti il si au si asta pentru ca nu stiu sa se „viralizeze”. Nici nu prea conteaza cum e obtinut acest trafic si de ce, daca este punctual (vorba aia, mai bine o zi vultur decat o viata cioara) sau nu. Asa ca orice metoda este buna, aceasta fiind scuzata din start de nobilul scop despre care vorbeam. Acum, metodele sunt destul de multe si de variate, desi nu toate dau aceleasi rezultate in cazuri diferite. Ele presupun munca si iar munca. Eu insa vreau sa aduc in discutie trei dintre cele „destepte”.

Una dintre ele este probata de curand (nu de mine, ca, na, nu mi-a venit ideea, recunosc) si consta in a urmari emisiunile de unu sau, hai, doi bani care fac rating pe la canalele (Doamne, ce nume bun!) de televiziune. Se analizeaza emisiunea si se speculeaza fiecare part tras de vreuna dintre „vedete”, apoi se scrie rapide pe blog despre, infierand-o, atacand-o, dand-o cu capul de ziduri si stergand cu ea petele de vin de pe perete ca in reclama cu motanul alb si vopseaua da calitate. Da, rapide, auzi, nici sa nu apuce aia sau ala sa se stearga la gura si, gata, materialul proaspat scris sa salte in on-line. Sigur se gasesc alti ulii – si daca ai mancat suficient rahat (nu numai cand erai mic) ai noroc si ulii aia au si ei adeptii lor sau poate sunt chiar jurnalisti facuti  la apelul bocancului care sa-ti preia capodopera si s-o bage prin vreun colt de ziar vaduv de alte surse de inspiratie si transpiratie. Si gata! Reteta e completa, scopul atins.

Alta, veche, desigur, deja are discipolii sai ultra-perfectionati si consta in spalarea rufelor murdare in vazul netului. Certuri, mizerii, secrete, intimitati, mai ales daca au ca personaje ceva lume „buna”, odata marturisite in on-line, incep sa fermenteze, atragand valuri de muste. Si gata, trafic!

Alta, si mai veche, e heitareala prin vocatie. Faci albie de porci pe toata lumea, dar esti perseverent, nu asa ca amorul dupa casatorie. Iti iei si injuraturi, da’ starnesti polemica. Si polemica inseamna lume care se-agita, adicatalea trafic.

Q.E.D.!

22 COMENTARII

  1. Sunt impotriva acestor modalitati de a „castiga” audienta, am scris chiar si un articol pe tema asta: mortladatorie.wordpress.com/2015/02/21/sa-curatam-mizeria-din-mass-media . Evident, se aplica si bloggerilor!

  2. Trebuie să ai și caracterul necesar să faci asta, eu sunt de 7 ani în online cu wordpressu’ și cu vreun an înainte de el cu 360-ul lui Yahoo, aveam blog acolo. Pe „vremea” mea tot scurtăturile au făcut diferența și o fac și-acum. Și or s-o mai facă! Amin! 🙂

      • Da’ cine zise că ai fi! Eu știu un personaj dintr-ăsta cu scurtături și la gură, care-a scos vreo 3cărți chiar, dar care o arde mahala fiindcă vinde; în realitate, însă, acea persoană e de-o timiditate și de-un bun simț… 😉 Scurtătura ține de caracter. Pe mine nu mă ține! Msi pe la începuturi, Vlad Craioveanu îmi zicea „Almanahe Porno de Pension”, fiindcă încercând eu un stil poetico-direct, îmi ieșea cu roșu în obrăjori. Așa că…drumul cel mai scurt e ăla pe care-l știi!

  3. te ai intrebat de ce doar oamenii care scriu despre nimic, au trafic? sau scriu telefoane si baga afilieri la greu? te ai intrebat de ce nu au spus macar un lucru memorabil? mai rau: te ai intrebat de ce bloggeri astia de vreme noua au ca model pe aia de nu spun nimic, adica aproba sau ataca la comanda. Nu exista bloggeri de calitate, cei care scriu de calitate sunt oameni, cei cu mesaje sunt oameni, cei cu creativitate sunt oameni. Bloggeri sunt doar bani.

  4. Hi, hi, dar asta este o idee grozava! Sa spun drept nu m-as fi gandit la asa ceva. Era clar ca ce face audienta pe tv aduce si trafic pe net, in fond bantuie aceleasi personaje si colo si colo.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Bifarea casetei GDPR este obligatorie

*

Sunt de acord