A început într-o oarecare zi de joi a lunii noiembrie. Străzile deja împodobite, bradul cel mare tronând mândru în piaţa publică, iar magazinele revărsând urări şi oferte, prin intermediul unei prea timpurii atmosfere de sărbătoare, a unor prea multe decoraţiuni, a prea mulţi Moşi Crăciuni şi al unui exces de „magie”. Azi e luni şi Crăciunul ăsta de noiembrie nu s-a încheiat. Dimpotrivă, continuă şi pe internet, reţelele de socializare sunt luate cu asalt de reclame tipice, mai vechi sau nou-nouţe, pregătite pentru acest Crăciun, deja livrate publicului. Reclame lacrimogene, sensibile, creative, realizate cu migală şi cheltuieli imense, uneori prin inspiraţie inclusiv de la concurenţă (camionul Pepsi cu margini luminoase roz de anul ăsta, wtf?).

Deja mi-e greaţă de infinita combinaţie în scop pur comercial a culorilor alb şi roşu întinse ca o plagă peste tot acest fals Crăciun de toamnă târzie. Cu excepţia celor care au propriile versiuni de Moşi Crăciuni, îmbrăcaţi în verde, albastru sau galben, la fel de greţoşi şi ei.

Citește continuarea aici

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here